maanantai 4. kesäkuuta 2012

Pikkuloma ja Jets peli

Pikkuloma alkoi siis viime sunnuntaina. Vuosi sitten samoihin aikoihin oli myös pikkuloma, mutta se suuntautui Suomeen kun taas nyt oli kohteena Portugali. Kumpikin loma oli hyvä. Ensin piti siis päästä Italiaan tuonne tympeiden ihmisten maahan, koska lento Portugaliin lähti Milanosta. Ajomatka kesti kolmisen tuntia, ei paha. Lentokentällä käytiin syömässä nopeasti ja sitten olikin aika hypätä lentokoneeseen ja aloittaa matka Lissaboniin. Kun kone laskeutui ja päästiin ulos siitä putkesta niin oli aika alkaa etsimään kulkuyhteyttä Ericeiraan. Saatiin turisti-infosta tietää, että Ericeiraan menee bussi, mutta bussiasemalle pitää mennä taksilla. Kun päästiin bussiasemalle niin oli jo hieman nälkä ja jano joten suunnattiin Mark:in kanssa Lidliin, joka näkyi tien toisella puolella. Matkaan siis tarttui cashew-pähkinöitä ja olut. Bussimatka kesti sitten puolitoista tuntia ja matkaa oli n. 50km, joten aika hitaasti madeltiin. Ericeirassa sitten ei tiedetty yhtään missä meidän hostelli oli, onneksemme sitten törmättiin kylän ainoaan taksiin, joka sitten vei meidät oikeaan paikkaa näyttäen samalla koko kylän. Vihdoin ja viimein pääsimme hostelliin, joka oli oikeasti jonkun tyypin asunto, jota se vuokrasi ihmisille. No sitten olikin aika jo mennä nukkumaan, koska kello oli jo lähemmäs puolta yötä.
Maanantai aamu alkoi aikaisella heräämisellä kasin aikoihin ja sitten pitikin lähteä metsästämään aamukahvia ja muuta aamuun kuuluvaa. Lähdettiin kämpästä ulos ja otin kameran ulos taskusta ja sehän pirulainen tipahti käsistä ja meni riksräkspoks rikki eli ei niitä lupaamiani kuvia tule tähän kirjoitukseen. Pahoitteluni. Sitten metsästämään aamiaista. Päivä ei siis alkanut kauhean hyvin, mutta hyvä ruoka, parempi mieli. Ruoan jälkeen mentiinkin sitten rannalle, koska Mark halusi päästä surffaamaan. Mark surffaili ja mä löhöilin rannalla käryämässä. Jossain vaiheessa tuli sitten fiilis, että nyt pitää siirtyä varjon puolelle. Surffailun ja auringon palvomisen jälkeen oli aika mennä etsimään päivällistä, koska kello oli jo lähemmäs kuusi illalla eli oltiin rannalla seitsemisen tuntia. Päivällisen jälkeen oli aika lähteä etsimään Lidliä, jotta saisi hieman aurinkorasvoja sekä juotavaa kämpälle. No illalla sitten kun päästiin Lidlin kautta kämpälle niin huomasi oikein hienosti, mitä aurinko teki mulle, olin punanen ku hummeri tai pieni sika.
Tiistai alkoi vähä myöhäsemmällä herätyksellä, koska yöllä heräili jatkuvasti kun yritti löytää hyvää asentoa, jossa iho ei kärsinyt. Ei tehnyt paljonkaan mieli maata rannalla, mutta kyllä sinne rannalle mentiin ottamaan varjoa. Varjosta nauttimisen jälkeen oli aika kiiruhtaa lounaan kautta kämpille, koska oli tarkoitus matkata vielä iltapäivällä Lissaboniin. Kun bussimatka Lissabonista Ericeiraan kesti puolitoista tuntia niin taksi matka oli paljon paljon lyhyempi eli matkattiin 25minuuttia. Olihan taksi paljon kalliimpi kuin bussi, mutta saatiin ovi oven eteen. Hosteli Lissabonissa oli erittäin laadukas Equity point. Hosteliin kirjautumisen jälkeen oli aika suihkulle ja nopeille päiväunille. Päiväunien jälkeen lähdimme sitten etsimään päivällistä. Ennen kuin päästiin syömään niin saatiin kieltäytyä monesti kokaiinin ja hassiksen kauppaajilta. Itseasiassa koko reissu kieltäydyttiin kyseisistä aineista. Päivälliseksi syötiin kalaa. Ruokailun jälkeen oli aika tutustua paikalliseen yöelämään. Ensin käytiin nopeasti Hard Rock Cafe:ssa, aika vaisu paikka. Sen jälkeen lähdimme etsimään baarien täyttämää Bairro Alton kaupunginosaa ja se löytyi nopeasti. Sen jälkeen ilta olikin pelkkää mojitoa. Illan päätteeksi parit hampurilaiset purilaisten paistajalta.
Keskiviikko alkoi siinä klo 10 aikoihin virkeänä kuin peipponen. Aamupalan jälkeen olikin aika lähteä katsomaan paikallista linnaa, joka oli kyllä tutustumisen arvoinen. Linnan jälkeen olikin jo aika etsiä lounasta. Lounaan jälkeen oli sitten aika etsiä päähineita, koska aurinko paistoi niin pirun paahtavasti. Kun oli sopivat päähineet niin oli aika tutkia paikallista esplanadia. Käveltiin esplanadin päästä päähän ja sen jälkeen olikin aika suihkulle ja päiväunille. Unien jälkeen oli aika etsiä päivällistä ja sen jälkeen takaisin Bairro Altoon ja aika pitkälti nauttimaan mojitoista. Kaikkien mojitojen jälkeen oli aika mennä nukkumaan.
Herätys oli hieman ennen kymppiä, koska kympiltä piti kirjautua ulos. Ulostautumisen jälkeen olikin aika hakea aamiaista ja pyöriä ympyrää kylillä. Otettiin metro ruoan jälkeen ja mentiin jonnekkin puistoon. Puistoilun jälkeen lounaan kautta joki risteilylle. Risteily kesti 2,5h ja siinä näki vaikka mitä, mutta ikävä kyllä kamera oli hajalle niin en saanut kuvia. Pitää pyytää Mark:lta kuvat. Risteilyn jälkeen alkoi paskamainen kotimatka. Ensin odoteltiin bussia 40min kun sen olisi pitänyt tulla pysäkille aina 20min välein, noh otettiin taksi, että ehdittiin ajoissa kentälle. Kun päästiin takasin Milanoon niin ensin meidän parkkikortti ei toiminut ja jouduttiin miettimään jonkun aikaa sitä kunnes vietiin se parkkikeskukseen, jossa osattiin fiksata se kortti. Ajomatka alkoi hyvin, mutta sitten risteys josta meidän olisi pitänyt kääntyä oli suljettu ja siitähän se rumba sitten oikein alkoikin. Koitettiin sitten löytää kiertotietä kun autossa ei ole navigaattoria ja liikennemerkit Italiassa on aivan perseestä eikä kukaan osaa englantia. No kun sitten päästiin pois Italiasta ja oltiin jo 70km:n päässä Churista niin edessä oli uusi este kun yksi tunneli oli suljettu ja jouduttiin ajamaan pilkkopimeässä ylös vuorelle ja sitten taas alas. Tie vuoren huipulle ja alas oli kunnon spagettitietä tai näytti oikeastaa enempikin kuin oltaisiin ajettu käärmettä pitkin. Noh loppu hyvin kaikki hyvin. Pääsin nukkumaan klo 05:45 ja heräsin sitten klo 12, että kerkesin suihkussa käymään ja kahvit juomaan ennen lounasta. Lounaan jälkeen sitten salille ja siitä suoraan treeneihin eli siinähän se perjantai menikin.
Pelipäivä aka lauantai alkoi nopeilla kahveilla ja sitten salille treenaamaan, koska edessä oli yksi turha Sveitsinliigapeli. Salin jälkeen nopea suihku ja sitten katsomaan Bronkojen kakkosjoukkueen peliä, pelin jälkeen kenttä kasaan ja viemään tarvikkeita toiselle kentälle, jossa juniorit sitten pääsivät aloittamaan pelinsä. Ennen juniori peliä nopeasti aldin kautta kotiin syömään hieman ja sitten takaisin kentälle katsomaan junioreiden pelin loppu ja odottelemaan omaa peliä. Peli tuli ja meni, harmi vaan, että peli kesti liian kauan eikä kiinnostanut ei niin yhtään pelata. Oma peli meni ihan ketuiksi, mutta joukkue voitti. Pelin jälkeen kun muut menivät juhlimaan niin minä jäin kotiin katselemaan Trailer Park Boysseja. Sitten joskus klo 02 nukkumaan ja sitten olikin aika herätä sunnuntaihin.
Sunnuntaina olikin aika miettiä menneitä ja kysellä lauantai illan touhuista ja perustouhujahan siellä oli touhuiltu. Käytiin sitten Sashan, Contin, Steven ja Steven tyttöystävän Cassyn kanssa Walenseellä. Sitten päivälliseksi kävelin Arkadashiin megadurumille. AIJAIJAI että oli hyvää kebua. Sitten alkoikin ilta olla siinä ja oli aika mennä tutimaan.