maanantai 19. maaliskuuta 2012

Roadtrip

Itä-Euroopan ihmeitä!!!!!
Keskiviikkona se jännitys alkoi ja sunnuntaina se vihdoin loppui. Reissumme suuntautui Budapestiin tuohon Unkarin helmeen, jossa veljeskansamme asuu. Suomalais-ugrilaisia kun tässä ollaan niin kyllähän sinne nopeasti sopeutui. Matkamme alkoi keskiviikon torstain välisenä yönä n. 00:30 ja perillä Budapestissä olimme palttiarallaa 09:45. Ensimmäisenä auton ratin taakse hyppäsi Sasha, joka ajaa porhalsi n. 400km sitten oli kuskin vaihdon aika ja puikkoihin pääsi Saksan prinssi Tissi, joka jaksoi ajaa n. 500km ja loppumatkan eli n. 50km ajoin minä ja varmistin turvallisen pääsyn tuohon miljoona kaupunkiin. Torstai osottautui hieman huonoksi päiväksi, koska silloin oli Unkarissa kansallinen pyhäpäivä joten kaikki kaupat olivat kiinni ja jouduimme siis tyytymään ravintola ruokailuihin, mutta sen teimme myös muina päivinäkin. Ajomatkan aikana kuskin lisäksi aina yhden muun piti olla hereillä ja varmistaa, että kuski pysyy hereillä ajon ajan, joten minä valvoin kun Sasha ajoi ja Steve valvoi kun Tissi ajoin jne. Elikkäs yön aikana kukaan ei nukkunut kauhean montaa tuntia joten lounaan jälkeen kävimme nukkumaan meidän huippu hosteliin. Hosteli oli siis oikeasti huippuluokkaa, meillä oli siellä oma asunto, josta löytyi iso parveke ja sieltä hieno näkymä suoraan St. Istvanin basilikaan. Asunnossa oli myös iso olo-/makuuhuone, jossa oli myös parvi, että kaikki mahtuivat nukkumaan näppärästi. Siellä oli myös pieni keittiö ja suihkutilat. Osuimme valinnassamme siis oikeaan kultasuoneen.
Hosteli
Voin suositella paikkaa muillekkin Pals Hostel on paikan nimi. No kun vihdoin heräsimme 3-4tunnin päiväunilta oli aika lähteä syömään päivällistä. Suuntasimme nokkamme kohti ravintoloita ja valintamme osui Barrioon, josta sai unkarilaista ruokaa. Ruoka oli maukasta ja edullista. Sieltä jatkoimme kohti illanvietto paikkaa eli paikkaa, josta saa rahaa vastaan humalluttavia juomia ja jos hyvä tuuri ja jos on sillä tuulella niin voi vielä illan päätteeksi saada kotiin mukaan muutakin kuin tyhjän lompakon. Kuppilaksemme osui Morrison´s ja se osottautui oikein hienoksi torstai illan menomestaksi ja olimme siellä aina 04:30 asti, jonka jälkeen palasimme asunnollemme. Perjantai alkoi energiajuomalla ja snickersillä. Perjantaina kävelimme katselemassa millaisen paikan me oikein itsellemme valitsimme valitessamme Budapestin ja voin vain todeta, että ison ja kauniin kaupungin valitsimme. Budapestissä oli aivan liikaa nähtävää emmekä valitettavasti kaikkea ehtineet näkemään reissumme aikana. Budapest on kaunis kaupunki kuten totesin ja ihmiset ovat myös mukavia vaikka pientä kielimuurta esiintyykin. Perjantaina kävelimme lähes 20km, koska meillä ei muuta ollut kuin aikaa ja seikkailu mielialaa.
Pojat reippaina
Noh kun kävelymme oli kävelty ja jalat muussina niin päädyimme taas päiväunille. Päikkäreiden jälkeen lähdimme metsästämään ruokaan napoihimme ja paikaksi valiintui, joku italialainen paikka, jossa omaksi ateriakseni valitsin pizza diavolan, joka oli sopivasti tulinen muttei kuitenkaan liian tulinen. Ruoan jälkeen otimme taksin ja suuntasimme kohti "yökerhosaarta", siellä oli muutama yökerho ja palloilimme koko illan kahden paikan välillä, toisessa soi tekno ja toisessa r´n´b ja hipedipihoppi. Ja taas lähdimme pois n. klo 04:30. Taksi yökerhoilta oli hieman hankalampi homma tai siis saatiin taksi helposti, mutta vastaan iski todella suuri kielimuuri vaikka samaan kieliheimoon kuuluimmekin kuskin kanssa niin kumpikaan ei ymmärtäny toista, mutta muutamien sattumien jälkeen löysimme vahingossa oikeaan paikkaan ja ei muuta kuin nukkumaan. Lauantai alkoi hieman hitaammin, mutta samalla kaavalle eli energiajuomaa ja snickersiä suuhun ja menoksi. Yritimme löytää pitkään paikkaa, josta voimme vuokrata polkupyörät jotta matkaaminen olisi vaivattomampaa, mutta kun vihdoin löysimme paikan niin ei heillä ollut enää pyöriä jäljellä joten ei muuta kuin jalat alle ja lampsimaan kohti kaunista puistoa, jossa sitten chillailimme aikamme ennen kuin palasimme kämpällemme päiväunille. Unien jälkeen oli taas ruoan aika ja sen jälkeen suuntasimme yökerhoon, josta itse palasin kämpille jo joskus klo 02 aikaan kun meinasin nukahtaa pöytään. No aamulla sitten keräsimme kimpsumme ja kampsumme ja aloitimme raskaan, mutta palkitsevan kotimatkan. Paluu matkalla minä ajoin n. 600km, Steve 300km ja Sasha viimeiset 50km. Ja kaikki pääsimme turvallisesti kotiin.
Reissu.-Iiro ja kaverit
Tämä viikko onkin sitten ensimmäinen peliviikko ja saa nähdä millainen on meidän pelipäivän pakka. Toivottavasti saamme nyt hieman kokemuksia ennen kuin tosi pelit alkavat kun vastaamme saapuu Helsingin ylpeys Wolverines ja kaikki kovat suomalaiset pelimiehet.