maanantai 14. toukokuuta 2012

Broncos vs Wolverines II & Bern Grizzlies II

Pahoittelut tästä viiveestä, mutta tällä kertaa yritän muistella, mitä tapahtui ennen Wolverines peliä sekä mitä sen jälkeen tapahtui.
PELIVIIKKO: Peliviikko alkoi maanantailla, jonka toivoin olevan parempi kuin sunnuntai jolloin vatsani päätti temppuilla. Aamulla herätessä vatsa oli jo paremman oloinen, mutta muistutteli kyllä koko päivän ajan, että jotain on vialla. Koitin salilla käydä, mutta eihän siitä saatana mitään tullut. Lounas pysyi sisällä niin kuin kaikki muukin ruoka, mikä oli suuri helpotus, koska saimme muuttoavusta palkaksemme päivällisen meidän lounasravintolassa. Päivällinen oli herkullinen ja sen kruunasi jäätelöjälkiruoka. Tiistai tuli ja toi mukanaan treenit ikävä kyllä meillä oli treeneissä vain 25 pelaajaa eli ei kauhean hyvältä vaikuttanut tiistaina meidän valmistautuminen viikonlopun pistejuhlaan. Keskiviikkona olikin sitten iisi päivä ja pesin enimmäkseen pyykkiä ja psyykkasin wolveriinejä. Torstai oli viimeisten valmistelujen aika eli pakkasin matkalaukun ja sitähän pitikin pakata kun piti ottaa mukaan kamat peliä ja Rooman lomaa varten. Kyllä pelin jälkeen oli luvassa viikko vapaata. Eli TURISTEILUA parhaimmillaan ja sehän on se mitä tänne on tultu tekemään. Perjantai alkoi ihan liian aikaisella heräämisellä eli klo 5:30 ja sehän ei turisteille sovi. No sitten alkoi ajomatka kohti Milanon lentokenttää ja sieltä sitten finskin koneella Suomeen. Kyllä pitää sanoa, että Suomi on loistava maa ja olen tyytyväinen, että voin sanoa itseäni suomalaiseksi. Perjantaina sitten pyörimme ympäri flamingoa ja jumboa. Siinä pyöriskellessä meidän tuontipelaajat kuolasivat suomineitosten perään ja tykkäsivät paljon.
Keilausta
Perjantai iltana käytiin sitten keilaamassa ja saatiin siten muuta ajateltavaa. Meidän hotellissa asui myös Slovakian, Kazakstanin ja Valko-Venäjän lätkämaajoukkueet eli paikalla oli järkyttävä määrä testosteronia, mutta selvittiin ilman rähinöitä. Lauantai aka PELIPÄIVÄ alkoi aivan huippu aamiaisella. Oli kyllä paras aamiainen pitkiin aikoihin se sisälsi karjalanpiirakoita/vastaavia, pekoni, juustoa, mysliä ja jugurttia unohtamatta suomalaisten kansallisjuomaa kahvia. Aamiaisen jälkeen oli vielä yhdet kertaustreenit ja sitten vähän omaa aikaa ennen lähtöä ISS stadionille. Stadionille päästyämme sää oli muuttunut täydelliseksi pelisääksi, joten mikäs sen parempi kuin tuhota suomalaisen joukkueen europeli unelmat täydellisessä säässä. Itse peliin en puutu kuin kertomalla lopputuloksen, joka oli 52-36 Calanda Broncosille. Ja pakkohan se on myös mainita, että minulla tuntui olevan oma fanikatsomo paikalla. Pelin jälkeen ehdin sitten hetken turista äitini ja tätini kanssa sekä myös muutamien muiden tuttujen. Kentältä porhalsimme sitten hotellille, jossa vaihdoimme hieman väljempiin vaatteisiin ja suuntasimme kohti Helsingin keskustaa. Wolveriinit olivat erittäin ystävällisesti hoitaneet meille voitonjuhliin sopivan paikan, joka oli ihan ok. Illan kohokohta oli se kun palohälyttimet alkoivat piippaamaan klubilla eikä kukaan tehnyt mitään ja pippalot jatkuivat. Kaikki juhlivat klo 04 asti ja sitten selvisimme takseilla ja pikkubussilla takaisin hotellille eli onnistunut ilta. Koko reissu Suomessa oli oikein onnistunut ja kiitokset siitä kaikille, jotka uskovat ollevansa sen arvoiset. Sunnuntaina sitten suuntasimme takaisin Milanoon, joka sijaitsee pohjois-Italiassa. Milanossa vietimme yhden yön ja puolikkaan päivän.
Minä ja Duomo di Milano
Milano ei ollut mitenkään erikoinen enkä ymmärrä miksi jotkut luulevat, että siellä ihmiset osaavat pukeutua hienosti, koska samoja rättejä ne pitävät päällään kuin suomalaiset. Maanantaina kävimme katsomassa Duomo di Milanoa, joka on nähtävyys Milanossa. Milanon jälkeen meidän kohteena olikin Rooma eli kaupunki, jonka asukkaat ovat susien kasvattamia tai ainakin sen perustajat oli susien kasvattamia joten yleistän kaikki roomalaiset siihen kastiin. Roomaan siis saavuttiin maanantaina ja täytyy sanoa, että on hieno kaupunki ja paljon nähtävää. Rooma on vähän kuin Espoo sillä Rooman sisällä on Vatikaani ja Espoon sisällä Kauniainen. Ensimmäisenä iltana kävimme kävelemässä hieman ja menimme pyörähtämään jossain baarissa, josta sitten palasimme kotiin joskus 04 aikoihin. Tiistai alkoi väsymyksellä, joka vaihtui nopeasti reippauteen kun sai hieman leipäpitsaa ja jäätelöä suuhun. Jäätelö se vasta hyvää olikin.
Minä ja mitä Colosseumista näkyy mun takaa
Mentiin siis katsomaan Colosseumia ja ihan mukavan näköinen raunio se on. Ei siinä nyt kauheasti hurraamista ollut, mutta tulipa nähtyä. Colosseumilta suuntasimme  kohti Espanjalaisia portaita. En kyllä yhtään ymmärrä miksi ne on niin "kuuluisat" ja kaikki niistä vauhkoavat, minusta ne on ihan samanlaiset kuin muutkin portaat. Portailta lähdimme sitten jollekkin Piazzalle olisiko ollut Piazza Navonalla, jonka luota löytyi Pittsburgh baari ja koska yksi meidän pelaaja on Pittsbugrhista niin olihan siellä pakko käväistä. Sieltä sitten suuntasimme Drunken Ship nimisen baarin kautta kotiin. Ja illalla otimme kaksi taksia ja minun taksi tietenkin eksyi ensimmäisestä taksista ja päädyimme takaisin Drunken Ship baariin, josta minä ja Mark lähdimme vaeltamaan ympäristöä. Ja lopulta löysimme toisen taksin väen ja lähdimme kotiin. Keskiviikko ja Sashan syntymäpäivä. Eikös aamu ollut yhtä väsynyt kuin edellinenkin, mutta saimme kammettua itsemme ylös ja lähdimme kohti Vatikaania ja Paavia. Tarkoitus oli siis käydä Vatikaanissa heittämässä femmat Paavin kanssa, mutta eihän se vanha ukko kehdannu tulla morjenstaa meitä. Vatikaanissa minä ja Conti sitten eksyimme muusta ryhmästä ja he lähtivät menemään, mutta me kiertelimme ja kaartelimme aikamme ennen kuin sitten poistuimme takaisin kotiin.
Aukio Vatikaanissa
Kotiin päästyä kuultiin, että lähdemme Sashan synttärien johdosta Pub Crawliin eli maksoimme 20e siitä, että ekassa baarissa saimme tunnin ajan juoda ja syödä niin paljon kuin napa ruskasi. Sitten vaihdoimme baaria ja juhlimme Sashaa. Muutaman baarin jälkeen olikin aika lopetella ja kävellä kotiin. Siis se riitti minulle, mutta muut jatkoivat vielä pitkään. Torstai alkoi suihkulla, joka taisi olla toinen koko reissulla, mutta olihan se nyt muiden takia suihkuteltava, koska joka päivä oli suunnilleen +30 astetta ja keho hikosi kävellessä. Menimme torstaina siis nopeasti katselemaan Pantheonia. Se on joku muistomerkki Roomassa tai joku jumalien palvontapaikka. Sitten olikin aika ottaa viimeinen jäätelö ja lähteä lentokentälle ja sieltä takaisin Milanoon, josta jatkoimme autolla Churiin. Perjantai meillä olikin sitten päivä aikaa toipua matkaväsymyksestä ja käydä nopeasti salille ennen illan treenejä. Ennen treenejä käytiin kuitenkin joella pronssittumassa, koska ulkona oli yli 30 astetta lämmintä. Illan treeneissä sitten huomasikin, että mitä tuollainen viikon rellestäminen tekee keholle ja mielelle. Kaikki kulminoitui treenien lopussa olleeseen kunto-osioon, jonka aikana yksi meidän isoista miehistä venäytti pohkeensa. Lauantai aamuna olikin sitten kevyt kävelytreeni, joka kesti ehkä tunnin, mutta käytiin läpi kaikki mitä tultaisiin tekemään sunnuntain pelissä. Sitten olikin aika palata kotiin ja käydä kaupassa, jonka jälkeen oikeastaan pysyinkin koko päivän kotona ja katselin tv-sarjaa Trailer Park Boys. Sitten koittikin PELIPÄIVÄ eli sunnuntai ja bussimatka kohti Berniä alkoi klo 8:30. Bern peli olikin sitten jotain aivan muuta kuin odotin. Meillä oli matkassa 30 pelaajaa ja ensimmäisellä ja toisella neljänneksellä kaikki saivat pelata ja minä sekä täkkelinä että centterinä. Puoliajalla valmentaja ilmoitti, että nyt hommat muuttuu joten toisella puoliskolla kentälle pääsi vain 15 pelaajaa yhteensä eli monet juoksivat kahteen suuntaan eli hyökkäyksessä ja puolustuksessa. Tämä siksi, koska halusimme välttää loukkaantumisia ja myös siksi, että berniläiset olivat pilkanneet meidän sveitsiläisiä pelaajia joten päätimme näyttää, että meidän sveitsiläiset ovat parempia pelaajia kuin he. Ottelun me voitimme 57-7 ja toisen puoliajan 18-7 eli meidän sveitsiläiset olivat parempia. Joten siitäs saitte berniläiset. Paluumatka oli rauhallinen ja meninkin sitten nukkumaan jo klo 22:30.

Tällä viikolla meillä on väliviikko ja menemme keskiviikkona Asconaan lyhyelle lomalle. Ja lauantaina ehkä Muncheniin tutkailemaan mestareiden liigan finaalin tunnelmia. Kuulemma kaksi stadionia on loppuunmyyty siellä niin pelistadion kuin myös olympiastadion, jossa ihmiset voivat katsoa peliä isolta näytöltä. Hyvää alkavaa kesää kaikille.